viva la colombia - Reisverslag uit Candelaria, Filipijnen van Floor Arts - WaarBenJij.nu viva la colombia - Reisverslag uit Candelaria, Filipijnen van Floor Arts - WaarBenJij.nu

viva la colombia

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 Juni 2016 | Filipijnen, Candelaria

De verhalen van andere reizigers waren zo mooi, we konden het niet laten. We zijn gisteren van Galapagos naar Quito en meteen door naar Bogotá gevlogen. Bogotá is de hoofdstad van Colombia, ligt op 2600m hoogte en heeft 8 miljoen inwoners. "Vroeger" was deze stad de gevaarlijkste van de wereld, maar de regering heeft erg veel geld gestoken in veiligheid. Nu is het relatief veilig, alhoewel er nog steeds gebieden zijn waar je als toerist niet moet komen. Er is ontzettend veel politie op straat, ook te paard of met honden. We zitten nu in het historische centrum, en dat is ok. Vanmorgen bij het ontbijt hebben we een kerel ontmoet die ons aanraadde om een fietstour door de stad te doen. Dat waren we niet van plan, maar ach, we didn't stick to our plan anyway! Dus vandaag hebben we met een mountainbike incl sexy helm door de stad gefietst. En wat was dat tof! We zijn naar een fruitmarkt gegaan (waar we de meest gekke fruitjes ophebben. Gert heeft van iedere vrucht een foto gemaakt en een omschrijving van de smaak genoteerd. Foodie??) en hebben streetfood op. We hebben ook de nationale sport bekeken: tejo.. Zeer bijzonder. Je hebt nodig: een hal, oude mannen, kratjes bier tot aan het plafond opgestapeld, een grote schijf met klei, een discus, kleine driehoekjes van buskruit, en oordoppen. En dan gooien deze zatte oude mannen de zware schijven op hopelijk het buskruit.. En dan KNAL!! Helaas blijkt hier toch echt enige ervaring voor nodig te zijn, want het is ons niet gelukt om de schijf op het buskruit terecht te laten komen. Daarna zijn we door de hoerenbuurt gefietst (ik kon ineens erg hard fietsen). We hebben natuurlijk ook veel over Pablo Escobar gehoord én heel veel schitterende graffiti gezien. Graffiti is hier namelijk ok, en wordt dus heel veel gedaan. Het was een supermooie dag.. Het zou gaan regenen, onweren en het zou 13c zijn. Het was super mooi weer. Dus we zijn verbrand op onze charmante neusjes (en de regenjassen, vesten én twee sjaals voor mij zaten in de rugzak). We hebben zo veel gezien vandaag: en dat terwijl we eigenlijk Bogotá over wilde slaan. We hebben de avond afgesloten met een lekkere steak en geweldig visje. Bijna net zo lekker als bij De Verleiding.

Morgen gaan we naar Zona Cafetera: een koffiegebied (ohja, bij de fietstour zijn we ook naar een koffiebranderij geweest. We moesten aan Brinks Coffeeroasters denken: blijft het beste. We blijven daar denk ik 3 of 4 dagen. Dan gaan we naar het noorden, naar de Caribische kust..

Our change of plans pakt tot nu toe dus nog goed uit. We laten jullie weten hoe de rest bevalt!

Hopelijk krijgen jullie in Nederland ook goed weer..!

• 26 Juni 2016 - 12:58

Fons:

Ha Gert en Floor, leuk om jullie belevenissen te lezen. Ben benieuwd naar al het exotische fruit. Dat spelletje met oude mannen kunnen we wellicht in Deest ook gaan doen. Die zijn er genoeg en bier is er ook voldoende. Zelfs klei is er volop. Vraag is even hoe je hier aan buskruit komt. Fijne reis verder en een heel hartelijke groet van ons. Anke en Fons.

• 27 Juni 2016 - 17:50

Brigitte:

Wow! Echt super gaaf allemaal. Ben benieuwd naar jullie verdere avontuur! Veel plezier nog! Liefs Brigitte

• 27 Juni 2016 - 17:55

Thea:

Ik zie jullie al reizend voor me, zingend op de Colombiaanse versie 'de hoogste tijd' van Andre Hazes haha, niet te geloven. Voor Floor heeft La Serrana een nieuwe uitdaging, ze kan daar de koeien melken. Dus... foto's graag deze kant op.
    Geniet van al het moois, de prachtige uitzichten en de Colombiaanse koffie.

• 28 Juni 2016 - 12:42

Mickel:

We genieten erg van jullie verhalen. GEWELDIG!!!!
    Een veilige reis naar het noorden en geniet enorm van alles wat jullie pad kruist.
    Cheers

Verslag uit: Filipijnen, Candelaria

Zuid Amerika

Samen gaan we op zoek naar avontuur, rust, mooie natuur, goed eten en veel gave ervaringen.