plot twist - Reisverslag uit Druten, Nederland van Floor Arts - WaarBenJij.nu plot twist - Reisverslag uit Druten, Nederland van Floor Arts - WaarBenJij.nu

plot twist

Blijf op de hoogte en volg Floor

28 Augustus 2016 | Nederland, Druten

Hai iedereen! Om maar met de deur in huis te vallen: we zijn onverwachts al thuis. De rauwe kip heeft ons (waarschijnlijk) toch parten gespeeld...

Op de dag dat Gert de death road ging downhillen ben ik ziek geworden. Voordat ik hierover verder ga... Het downhillen was heel erg gaaf, ging blijkbaar heel hard en soms best spannend. De weg was soms erg hobbelig wat het lichamelijk ook lekker uitdagend maakte. Gert heeft ervan genoten! Helaas lag ik dus thuis zieker en zieker te worden, en op het moment dat Gert weer op onze kamer kwam, was ik hartstikke slecht. Gert besloot meteen om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Eenmaal op de spoedeisende hulp aangekomen werd ik vrij snel geholpen en werd ik meteen opgenomen. Aan het zuurstof en zoutoplossing. Na alles te hebben gecontroleerd dachten ze aan een infectie, dus moest een nachtje blijven. Uiteindelijk werden dat er twee, want moest ook antibiotica via het infuus. Wat blijkt: een multibacteriele infectie.. Kutkip. Gert heeft voor me gezorgd en was echt de beste vent die ik naast me had kunnen hebben. Wat een engelengeduld... Want een zieke vriendin in het buitenland die best wel eigenwijs is ("ik ga echt niet in het ziekenhuis blijven slapen, zo erg is het niet"), respect en super dank je wel..

Met een extra pakketje antibiotica onder de arm mochten we na 2 en halve dag weer naar het hotel. Daar werd ik ziek.. Van de antibiotica.. Dus ook daar weer 6 dagen op bed gelegen (overigens liters ors en cola op, no way dat ik weer dat ziekenhuis in ging).

Toen ging het een paar dagen wat beter. We zijn eindelijk vetrokken uit La Paz. Een hele lelijke armoedige stad. We zijn via dezelfde route als de heenweg vertrokken naar Arequipa. We wilden een dagtripje proberen te boeken naar Colca Canyon, maar door een aardbeving die avond ervoor was de weg onbegaanbaar en was het gevaarlijk om te gaan. Dus dat viel af. Vervolgens zijn we naar Huacachina gegaan, een oase in de woestijn. Onderweg nog de Nasca lines gezien. Dat zijn tekeningen, inmens groot, getekend in de aarde. Niemand weet wie ze gemaakt hebben.. Mensen/dieren/de natuur/aliens? Dus dat was wel indrukwekkend om te zien.

Eenmaal aangekomen in de oase, waren we best gaar van de lange busreis, maar hebben we toch nog lekker gebbqd met de groep van de bus. Wat is die oase schitterend. Ik voelde me weer iets beter, dus we hebben megagaaf met een buggy door de woestijn geracet (als bijrijders :p), en daarna hoge heuvels af gesandsnowboard. De heuvels waren zo hoog, dat je mensen onderaan de heuvel nauwelijks kon zien. Dat was echt cool en het uitzicht was geweldig. We hebben in de woestijn van de zonsondergang genoten en we waren blij dat alles weer ok ging. Overigens, nog een leuk detail: onze slaapplaats was een hutje op een camping, in de woestijn. Wat een ervaring...

Daarna zijn we maar Paracas gegaan, ook wel poor mens galapagos. Erg vermakelijk, maar de échte galapagos heeft ons verwend. "Oh een zeehond, wat leuk, maar die hebben we al zoveel gezien". We hebben er wel heel erg van genoten en vonden het schitterend.

Vervolgens zijn we naar Lima gegaan. We hadden allemaal leuke dingen opgezocht om te doen, maar helaas werd ik weer ziek. Om een lang verhaal kort te maken: de plannen zijn dus gewijzigd. Na weer 6 dagen op bed leggen in Lima, hadden we met de verzekeraar gebeld om te vragen wat we konden doen. De vlucht wijzigen... Wij zoeken, zagen we er een die nog die avond ging (4 uur later) en die het goedkoopst was van alle vluchten van de aankomende paar dagen. Meteen geboekt, spullen snel gepakt, taxi in en toen zaten we al in het vliegtuig.

Onze gedachtes zitten nog in Zuid Amerika, maar we zijn dus al weer terug in Nederland. We hebben geen tijd gehad om onze reis goed af te sluiten en dat gaan we de aankomende paar dagen maar doen. We slapen in Druten of Deest, want ons huisje kunnen we nog niet in. We hebben hele lieve papa's en mama's dus we slapen niet op straat ;). De aankomende paar dagen (hoop ik) eerst maar eens even beter worden en de foto's terugkijken :D dan beseffen we ons weer wat voor een mooie reis we hebben gemaakt en dat we gelukkige mensen zijn.

Dit is mijn laatste blog, dus bij deze wil ik jullie danken voor jullie trouwe fanmail! Dat was heel erg leuk!! En hopelijk als jullie die kant op gaan hebben jullie er nog wat aan :)

Adios amigos y hasta luego!

  • 29 Augustus 2016 - 12:31

    Thea:

    Gert en Floor, wat waren Moniek en ik blij toen wij jullie weer op Schiphol zagen. Tranen met tuiten, goh wat hadden we jullie gemist. Nu weer thuis, hoe heerlijk is dat. De reden van de vroege thuiskomst is niet zo leuk, maar toch fijn dat jullie nog een vlucht konden boeken. Nu nog even backpacken in het Land van Maas en Waal en dan weer terug naar jullie eigen stulpje. Bedankt voor alle mooie en spannende reisverslagen en heel veel succes met jullie verder plannen.
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Druten

Zuid Amerika

Samen gaan we op zoek naar avontuur, rust, mooie natuur, goed eten en veel gave ervaringen.

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2016

plot twist

06 Augustus 2016

Peru

26 Juli 2016

Ecuador

14 Juli 2016

Colombia

02 Juli 2016

Salento
Floor

Hi there, welkom op onze waarbenjijnu.pagina. Gert en ik willen jullie zo graag updaten over de gave, mooie en spannende ervaringen die we opdoen tijdens onze reis. We kijken al jaren uit naar deze reis en nu is het dan eindelijk zo ver! 3 maanden mogen wij reizen door Zuid Amerika. Kijk mee en geniet! Adios, Gert en Floor

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 1809
Totaal aantal bezoekers 9077

Voorgaande reizen:

06 Juni 2016 - 07 September 2016

Zuid Amerika

Landen bezocht: